TRAINING
Wees meester en vormgever aan jezelf.
"Waar in deze continue veranderende tijd persoonlijk leiderschap wordt gevraagd, is het belangrijk om duurzaam te ontwikkelen. Ik vermijd daarbij shortcuts en quick-fixes. Voor mij betekent dit, naast het aanleren van vaardigheden en gedrag, dat het ook belangrijk is stil te staan bij, reflecteren op en doorvoelen van belemmerende patronen. Authenticiteit verkrijgen vraagt geduld en herhaling. Borging in de praktijk is voor mij daarbij essentieel. Dat kan in de vorm van coaching-on-the-job of vervolgsessies."
Vanuit dit uitgangspunt geef ik ervaringsgerichte en impactvolle in-company trainingen op het gebied van:
Klantgerichtheid:
- Luisteren en samenvatten met aandacht en empathie
- De kunst van het vragenstellen
- Klanten (weer) het gevoel geven welkom te zijn
- Verwachtingen managen/overtreffen door behoeftegericht te inventariseren
- Omgaan met klachten, emoties en weerstanden
- Schakelen en regie nemen/behouden in gesprekken
- Vergroten van eigenaarschap en pro-actief handelen
Communicatie & Gespreksvoering:
- Communicatieve vaardigheden
- Conflicthantering: resultaat ondanks verschillende belangen
- Assertiviteit: positief en zelfbewust opkomen voor jezelf
- Slecht nieuws-, jaar-, voortgangsgesprekken voeren
- Adviesvaardigheden
Leiderschap:
- Managementstijlen (bij veranderingen)
- Persoonlijke effectiviteit/ontwikkeling
- Beïnvloedingsstijlen
- Coachend Leidinggeven
Teamontwikkeling:
- Bewustwording van teamontwikkelingsfasen en -rollen
- Onderlinge vertrouwen en transparantie in team vergroten
- Betrokkenheid en communicatie/afstemming vergroten
- Inzicht (ver)krijgen in en accepteren van elkaars kwaliteiten en eigenaardigheden
- Elkaar constructief aanspreken